lördag 16 augusti 2014

Snart skolstart

På måndag är det dags för skolstart. Klassrummet är städat, planeringen för året börjar ta sin form och mitt huvud snurrar av idéer och pedagogiska tankar. Mest av allt ser jag fram emot mötet med eleverna! Mina fina treor. Känns som igår de började ettan!

Ett spännande läsår ligger framför oss! Jag är sedan 1/7 förstelärare i Ängelholms kommun och det ska blir intressant att se om det för med sig några nya utmaningar.

Läsförståelse i alla ämnen kommer vi i utvecklingsguppen ha fokus på och i mitt klassrum (och många andra på skolan) kommer det att jobbas med "En läsande klass". Vi tjuvstartade redan i våras men nu kör vi fullt ut. Jag är nyfiken på genrepedagogik och cirkelmodellen som jag också nosade lite på i våras.

Nytt för den här terminen är att jag ska ha även matematikundervisning i min klass. Min närmsta kollega har slutat och jag inväntar en ny.

Här i bloggen kommer jag berätta stort och smått. Om någon hittar hit blir jag jätteglad för en liten kommentar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar